مزایا ثبت شرکت با مسئولیت
نوشته شده توسط : ali

شرایط تشکیل شركت سهامی خاص وجود حداقل سه سهامدار و همچنین دو بازرس می باشد.(مواد ٣ و ١٠٧ ل.ا.ق.ت.) و این در شرایطی است که شرکت با مسئولیت محدود با حداقل دو شریك تشكیل می گردد.(ماده ق.ت).

حداق سرمایه برای تشکیل شرکت سهامی خاص وجود یک میلیون ریال به اضافه حداقل 35% نقدی کل سرمایه می باشد(مواد ٦ و ٣٠ ل.ا.ق.ت) در ثبت شرکت با مسئولیت محدود صرفا اقرار موسسین به میزان سرمایه بدون ارائه مدارک کافی می باشد. . به عبارتی دیگر قانون حداقل و حداکثری برای سرمایه شرکت تعیین نموده است که در نتیجه امر حقوق طلبکاران را از شرکت تضعیف می نماید. زیرا که سرمایه شرکت تضمینی باری حقوق طلبکاران خواهد بود..

 

در شرکت با مسئولیت محدود مدیر برای مدت محدود و یا غیر محدود اداره شرکت را برعهده می گیرد که مدیر حتی می تواند خارج از شرکا نیز باشد(ماده ١٠٤ ق.ت.) این در حالی است که در شرکت سهامی خاص تعداد مدیر حداقل سه نفر می باشد و برای مددت حداکثر 2 سال حق اداره و مدیریت دارد (ماده ٣ و ١٠٧) (ل.ا.ق.ت) و ١٠٩
و نیز آیتم دیگری که بتوان در خصوص ثبت شرکت با مسئولیت محدود بیان نمود این است که شرکت های سهامی خاص قلمرو گسترده تر و وسیعتری را نسبت به ثبت شرکت با مسئولیت محدود دارند.





:: بازدید از این مطلب : 805
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 تير 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: